Nak Buang, Sayang

Petang Jumaat macam ni, selalunya staf lelaki bersukan, yang pempuan ni memang malas bersukan.  Saya lah tu, bukan cakap pasal orang lain. Hihi. Nak buat kerja akademik, macam takde mood pulak so saya kemas-kemas la workstation. Kumpul-kumpul kertas-kertas untuk recycle, then tetiba teringat dengan 'sesuatu' ini.

Sesuatu yang berwarna merah ni. 


Benda merah ni ialah external hard disk, jenama Sea Gate. Ianya dibeli masa anniversary kami yang pertama dulu pada tahun 2009. So hard disk ni sama umur si Kakak Iman la, 15 tahun pada tahun ni.

Macam mana saya ingat bila saya beli hard disk ni? Sebab saya pernah rajin share cerita di blog ni suatu ketika dulu. Ahahaha.

Kalau sudi, bacalah karangan zaman masih muda trang-tang-tang, anak pun baru sorang dulu-dulu. Menggeletis jugak ar, geli pulak diri sendiri baca sekarang. Ahahaha.


Sekarang ni tak tau nak buat apa dengan hard disk ni. Kesian dia, lama dah dipandang sepi, sejak aktif menggunakan cloud. Banyak fail dalam hard disk ni mana yang saya rasa nak save, lama dah saya transfer masuk di One Drive. Tinggal folder kerja dari tahun 2009 dulu je tinggal dalam ni. Nak buang, sayang la pulak. Sentimental value ofis pertama saya posting dulu. Semua kerja saya masa tu ada dalam folder dalam ni. 

Buat sementara ni, saya simpan dulu lah si merah ni. Ada 1 lagi external 1 Tera yang ofis bagi, pun tak kacau lagi. Manalah tau nanti Iman masuk U, dia nak pakai kan. Tak payah la beli, harap masih compatible lagi la 2 tahun akan datang. Sekarang ni memang senang simpan kerja di cloud. Di mana-mana pun boleh akses. 

Soalannya sekarang, berapa agaknya kapasiti hard disk si merah ni?

16 Comments

Penafian:

Setiap maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah pengalaman peribadi penulis ♥ KakmimDotCom ♥

Oleh itu, setiap komen yang tersiar di ♥ KakmimDotCom ♥ adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis komen itu sendiri malah tidak mewakili pandangan penulis blog. Penulis blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlakunya sebarang permasalahan yang timbul yang berkait dengan komen tersebut.

Penulis blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.

Sekiranya ada persoalan dan masalah, bolehlah terus email di kakmimdotcom@gmail.com. Selamat membaca!

  1. Kmk pun external hard disk lama2 semua agik simpan, walaupun dah back up di cloud tapi ney la tau tiba2 sik dapat access cloud ya ada juak back up gambar2 dalam external hard disk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya lah masih simpan juak.. ada sentimental value ya syg nk buang koh

      Delete
  2. Cloud tu semua orang boleh access ke kak.. Cuya tak pernah try lgi , kalau ad benda nak simpan cuma gambar dan video jela

    ReplyDelete
    Replies
    1. X boleh.. kena log in acc & password mcm email jugak... kalau kita bg access br org boleh view atau edit, kalau x, mmg elok je lah tersimpan

      Delete
  3. betul lah Ana pun ada juga external HD & jarang dah guna sbb skrg mostly kerja semua guna One Drive je. jgn buang dulu mana tahu nti-nti nak guna kan hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. manatau nnt 2 thn akn dtg si kakak masuk u boleh guna

      Delete
  4. Hard disk warna kegemaran. Kalau masih berguna simpanlah kak Mim sebagai kenangan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah.. warna kegemaran sy suatu masa dahulu.. hehehe

      Delete
  5. simpan je buat kenangan. suatu hari nanti boleh simpan dalam muzium tu. hehee

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form