Apakah ASHR dan Kumon Recognition Day

Today is the day!! Hari yang ditunggu-tunggu Alan. Kumon Recognition Day untuk tahun 2023.

Yeah!!

Alhamdulillah, berkat sabar akhirnya Awan Alan dah mencapai ASHR. Bukan sebulan 2 mereka di Kumon, dah makan tahun dah. Awan, Abang dan Kakak dah start program Kumon Disember 2021 manakala Alan pula join Jun 2022. Cuma Abang dan Kakak belum lagi ASHR.

2 tahun jugak perjalanan Awan Alan untuk ke level ASHR. Bila hadir ke majlis semalam no wonder yang dah mencapai level Completer memang makan tahun, untuk Maths makan masa 9 tahun! Since dari darjah 1 dan tahun lepas baru budak tu sampai ke level Completer. Bukan mudah nak konsisten dan istiqamah dalam menuntut ilmu.

Apakah ASHR?
Perjalanan ke ASHR. Mula-mula hujung tahun lepas teacher inform Awan dah dapat ASHR (bronze) means dia dah buat silibus maths tahun 4, masa tu teacher inform Alan pun on the way nak dapat bronze jugak. Then progress day bulan 6 2023, confirm dah Alan pun ASHR (bronze). Alhamdulillah.

Alan dulu naik stage. Sebab ikut nama kan? 

Then barulah Awan.

Malas nak bergambar di stage. Nampak background stage dari jauh jadilah.

Cantik pulak tema sakura. Kalau diinform dress code mesti lagi gempaq. Hahaha. Semalam budak-budak memang ada yang pakai kimono, pakai costume anime. Sporting.

Alhamdulillah, dapat sijil dan medal. Alan cakap, berat medal tok Bu. Hihihi. Diorang berdua duduk di rangking ke 1000++/4000++ among Kumon Malaysia. Semoga menjadi pemangkin untuk grab next level pulak, silver medal.

 

13 Comments

Penafian:

Setiap maklumat yang terkandung di dalam blog ini adalah pengalaman peribadi penulis ♥ KakmimDotCom ♥

Oleh itu, setiap komen yang tersiar di ♥ KakmimDotCom ♥ adalah tanggungjawab sepenuhnya penulis komen itu sendiri malah tidak mewakili pandangan penulis blog. Penulis blog tidak akan dipertanggungjawabkan andai berlakunya sebarang permasalahan yang timbul yang berkait dengan komen tersebut.

Penulis blog juga berhak memadam tanpa menerbitkan sebarang komen yang dianggap tidak menyenangkan.

Sekiranya ada persoalan dan masalah, bolehlah terus email di kakmimdotcom@gmail.com. Selamat membaca!

  1. Wah, tahniah! Berbaloi kitak & hubby ngantar anak2 belajar di Kumon tok owh.

    ReplyDelete
  2. Long journey juak koh.. x dpt dipush gilak juak miak.. mun start awal mmg senang push yg lambat ya agak ssh bila di sekolah pun blur blur 😂 as long as miak x bencik maths.. bingong nangga statistik spm miak rami failed maths.. bkn add maths, maths bah.. huhu

    Anyway tq mem ☺️

    ReplyDelete
  3. waahhhh hebatlah! moga terus memanjat tangga lebih tinggi lagi nanti! hehehe

    ReplyDelete
  4. tahniah anak2. semoga terus berjaya

    ReplyDelete
  5. Congraaaaats untuk anak kakak yaaa 🎉🎉🎉. Usaha tak pernah mengkhianati hasil kan 🤗.

    ReplyDelete
  6. Anda memiliki blog informatif di sini, saya ingin berbagi dengan Anda semua di sini bahwa ada peluang besar bagi individu atau perusahaan untuk mengakses pinjaman dari Tuan Pedro, petugas bagian pinjaman yang memberi saya pinjaman sebesar $800,000 untuk membiayai proyek bisnis saya di tingkat pengembalian tahunan 2%, Tuan Pedro adalah pria baik hati yang bekerja dengan investor dan mereka juga menawarkan program pinjaman investasi untuk membiayai bisnis bonafide di seluruh dunia.
    Hubungi Tuan Pedro
    Di Email:pedroloanss@gmail.com
    Nomor Whatsappwhatsapp: +393510140339.
    Mr Pedro menyediakan semua jenis pinjaman untuk pribadi atau bisnis

    ReplyDelete
Previous Post Next Post

Contact Form